Sponsor Info

Ønsker din virksomhed at være en del af et tæt samarbejde mellem det lokale erhvervsliv og kulturen? Velkommen til Sjællands største Open Air Metal Festival = Næstved Metalfest

Om Festivalen

Næstved Metalfest er en musikalsk nichefestival, der blev afholdt første gang i 2019 og siden, på trods af en pandemi, har vokset sig større og større og kan i 2023 således fejre fem års fødselsdag. Læs mere her:

https://www.facebook.com/naestvedmetalfest

Metalgenren er en nichegenre, der skal betragtes på lige fod med jazz, folk, techno og andre genrer, der ikke går under betegnelsen ”pop-kultur”, men som har en stor og trofast skare af følgere, der gerne rejser for at opleve musikken, hvis de bliver ledt derhen.

Årets festival der afholdes i August på Grønnegade Kasernes Kulturcenter, som open air festival, bliver på alle måder den mest ambitiøse. Der er investeret over en million kroner i Næstved Metalfest 2023 med verdensnavnet, million-sælgende Paradise Lost fra England øverst på plakaten samt Grave (SE) og Strigoi (UK) og danske sværvægtere som Artillery, Cabal og Illdisposed. I alt 24 bands fra Danmark og lande som Ungarn, Sverige, England, Spanien, Israel m.m.

Samtidig vil festivalen byde på metalmarked med boder, merchandise, lækre madboder og en stor flot bar med fokus på mikrobryg øl fra flere af landets bedste bryggerier.

Vi forventer mellem 1500 og 2000 gæster, de tre dage festivalen strækker sig fra d. 24., 25. og 26. august på Grønnegade Kasernes Kulturcenter, hvor et af landets bedste firmaer står for både udendørs scene, lyd og lys. Der bliver heller ikke sparret på noget i denne retning.

Næstved Metalfest blev de første år drevet via selskabet Target Group og blev efterfølgende etableret som et selvstændigt ApS firma i 2021 med adresse i Næstved. Firmaet er ejet af Michael Hvolgaard Andersen. Med i ledergruppen er Lars F. Larsen, der er en kendt del af den danske booking og management scene, indenfor netop rock og metalgenren. Han har været chefbooker for musikagenturet Intromental Europe i en årrække og tiltrådte som direktør for firmaet i 2012, og der bookes både danske og Europæiske tournéer samt forhandles pladekontrakter hos Intromental. Derfor er han en naturlig del af ledergruppen, vis hans store netværk og viden om branchen og festival afholdelse.

Målgruppen

Målgruppen og den typiske billet-køber for Næstved Metalfest er m/k i alderen 30 til 60 år. ”Almindelige” mennesker med godt, fast arbejde, der ikke er blege for at bruge 5000 kr. eller mere på en festival med billetpris, øl, mad, hotel, transport og merchandisekøb. Som det fremgår på nedenstående graf, er Næstved Metalfest en national og international festival, hvor gæsterne kommer fra flere steder i resten af landet og verden. Ca. 30 procent af gæsterne, kommer fra Næstved og omegn.

I øvrigt kendetegner målgruppen for Næstved Metalfest – og Danmarks største rock/metal Copenhell sig som det mest fredelige og hyggelige publikum. Simpelthen fordi de folk der besøger genrespecifikke musikfestivaler, har musikken og stemningen til fælles.

 

Manden bag festivalen og ambitioner for Næstved By

Bag festivalen står musikforretningsmanden og udøvende kunstner Michael Hvolgaard Andersen, der i år fejrer 20-års jubilæum med firmaet Target Group og 30 år i musikbranchen. Target Group kan bryste sig af at være blandt de største uafhængige musikselskaber i Danmark og bl.a. at arbejde med artister som The Savage Rose, Mike Tramp og Juncker, at stå bag flere live events i landet og at drive to barer på Vesterbro.

Michael flyttede sidste år tilbage til Næstved, efter 25 år væk fra byen, og ønsker med Næstved Metalfest at bringe både musik, kultur og potentiel ny befolkning til Næstved. Ønsket er at have fokus på alle de værdier Næstved har som Sydsjællands hovedstad, med alt fra gavlmalerier og kunst i centrum, til den hyggelige og flotte bymidte, den fantastiske Herlufsholm skov, monumenter som Trolden og Slattepatten og ikke mindst Enø Strand og Karrebæksminde. Næstved har mere at byde på, end de fleste ved, og boligpriserne er på et niveau, hvor mange kan være med. Den historie skal fortælles til de tusinder af gæster vi forventer på Næstved Metalfest i år og håbet er at en procent af deltagerne forelsker sig i byen og overveje at flytte hertil. Evt. ved en tale fra en kulturperson og/eller politiker ved selve festivalen og ved at dele en fysisk brochure ud til alle deltagende gæster, hvor både ”Næstved By”, programmet for festivalen og sponsorer præsenteres.

Vi har en treårs plan for Næstved Metalfest og et håb om at vækste og fortsat investere i festivalen i de kommende mange år, og således kunne tiltrække mange gæster til byen i op til en uge ad gangen, én gang om året i August. Det vil skabe meromsætning for både butikker, barer og spillesteder i indre by og vores få overnatningsmuligheder vil være booket til bristepunktet.

Markedsføring

Vi fortsætter samme strategi som tidligere, hvor vi har annonceret i samarbejde med Sjællandske Medier, annonceret i DKs største metalblad Metalized magazine, kørt flere annonce kampagner på Facebook, Instagram og Google, hængt plakater op i relevante butikker og trykt 10.000 fysiske flyers, der bl.a. er delt ud på årets udgave af Copenhell på Refshaleøen og andre relevante events i det danske land. Udover det, har vi promoveret festivalen til alle relevante medier og har fået flot omtale i bl.a. TV2 Øst, Sjællandske Medier, Devilution, Gaffa.dk, Metalized, Blastbeast, Heavymetal.dk og Metaladay. Der har generelt været fantastisk interesse for vores festival og flere af koncerterne er blevet anmeldt med 6/6 karakter.

Sponsormuligheder:

GULDSPONSOR: 9999 kr.

  • 10 x partout fribilletter (normal billetpris 799 kr. stk.)
  • Fadøl til 10 personer
  • Mad til 10 personer
  • Firmalogo på festivalens hjemmeside og i katalog for festivalen.
  • Firmalogo, som en del af helsidesannonce i Sjællandske Medier.
  • Firmalogo på fælles banner onsite.

SØLVSPONSOR: 2499 kr.

  • 6 x partout fribilletter (normal billetpris 799 kr. stk.)
  • Firmalogo på festivalens hjemmeside og i katalog for festivalen.
  • Firmalogo, som en del af helsidesannonce i Sjællandske Medier.
  • Firmalogo på fælles banner onsite.

BRONCHESPONSOR: 999 kr.

  • 2 x partout fribilletter (normal billetpris 799 kr. stk.)
  • Firmalogo på festivalens hjemmeside
  • Firmalogo, som en del af helsidesannonce i Sjællandske Medier.

Dette er et eksempel på muligheder. Vi kan også skræddersy en aftale der passer specifikt til din virksomhed. Der er bl.a. også mulighed for fysiske banners on-site for din virksomhed.

Carlsberg er involveret som hovedsponsor. Det samme er billetudbyderen Billetto og vi har fået en positiv håndsrækning fra både Statens Kunstfond og Koda Kultur og samarbejder tæt med Mærk Næstved, Næstved Kommune, Grønnegades Kulturcenter, Næstved Erhverv, Næstved Turistforening, Arena Næstved, Næstved Cityforening, JB10, Hotel Vinhuset og Sjællandske Medier.

Sponsor-kontakt:

Ken Fischer
ken.v.fischer@gmail.com
Tlf. 28745400

Næstved Metalfest ApS kontaktperson:
Michael Hvolgaard Andersen.
michael@targetgroup.dk
tlf.nr. 30614390

CVR.nr. 42024562